LOGO DESIGN

Eigenheid ten top


Een PERSOONLIJK KARAKTER van een zaak begint logischerwijs bij het bedenken van een naam voor de betreffende firma. Een gepaste naam vinden lijkt echter makkelijker dan het is. Vaak is het zelfs ontzettend moeilijk. Het is immers het begin van profileren op de markt. Er zijn verschillende pistes die kunnen leiden tot het vinden van een geschikte naam.

Vaak is het interessant om de keuze van de naam hand in hand te laten verlopen met het ontwerpen van het LOGO. Er kan op deze manier direct getest/ondervonden worden of de naam ook op grafisch vlak potentieel heeft en bijgevolg voldoende kracht uitstraalt in de grafische context. Indien nodig kan gelijktijdig een SLAGZIN worden toegevoegd die verduidelijkt waar het bedrijf precies voor staat. Er ontstaat een mooi, ordelijk en in elkaar vloeiend geheel, waarin niets geforceerd wordt.

In dit soort projecten worden copywriting en grafisch ontwerp nauw met elkaar verbonden. Bij Séverine Poelmans GCV wordt steeds vooraf een BRAINSTORMSESSIE gehouden zodat de verschillende pistes onderzocht kunnen worden. Het resulteert in persoonlijke en doeltreffende resultaten.